måndag 16 augusti 2010

Radiokanaler

Hej godmorgon tjosan osv!

Hade en jätte mysig kväll hemma hos Fräs igår, grillning ett par cider och otroligt många roliga och skilda samtalsämnen!
Nice dukning med fåtöljer levande ljus och grymme mat!


Tillbaka till det tänkta rubrik ämnet!
Klockan ringer och du vet att det är allt för tidigt för kroppen att gå upp, den är inte redo men du måste.. Du har turen att ha tillgång till en bil och med tunga steg tar du dig till den, rond 1 avklarad!
Du är i stan och inser att detta kan ändå bli bra, riktigt BRA om jag bara får in en bra radiokanal!
NRJ börjar spela sina vackra melodier och helt plötsligt börjar allt kännas bättre, du sjunger med din vackra morgonstämma och känner dig riktigt glad :)
Tyvärr håller bara lyckan i mer eller mindre 10 min, du åker mot Floda, tydligen jordens RADIO ÄNDE!!! Det börjar brusa men du ignorerar det och fortsätter skrika i takt med aktuella sångaren, men det blir mer och mer störningar tills radion själv beslutar sig för att ta tag i problemet och börja söka efter kanalen.... Besviken som en uppfiskad torsk stänger du av radion och börjar analysera dagens situation...
1. De tog ifrån oss den genom tiderna bästa radiokanalen från göteborg - the voice.... anledning: antagligen vill vi inte erkänna att vi kanske delar stockholmarnas musiksmak... jag vet inte men skiter ärligt i vilket för radiokanalen var dope!
2. Tydligen ska alla som inte bor i centrala göteborg inte heller få ta del av de radiokanaler med musik, nej vi klarar oss säkert as bra på p1p2p3 för alla vet ju att det är vad man längtar efter!

Nej radion ska ju finnas så man ska kunna skippa allt onödigt bärande på skivor, tydligen inte om du bor i Lerums kommun!

en dag när jag har tid ska jag bränna min egen "fakeradiocd" så det så....

Detta hände inte alls i morse när jag lämnade fräs för att ta mig till Lerums vct och akupunkturtiden som jag längtat så efter!!!
Later :)

Inga kommentarer: