torsdag 19 november 2009

kaos i huvudet!

here we go!

Har så mycket tankar och borde kanske egentligen skriva av mig, men vet inte vart jag ska börja och det finns inte ens nå slut..
Börjat fundera seriöst över min utbildning och hur f*n jag ska lyckas nå drömmen om veterinär...Är det verkligen min dröm eller har det blivit en besatthet eftersom ajg sagt det hela livet, att jag blivit så trångsynt att det inte finns andra väar för mig...Ja i vilket fall som helst tänker jag försöka, och ge det mitt allt...
Har tagit kontakt nu med allt och alla och det jag kommit fram till är:

*Jag kommer behöva plugga upp alla mina VG från ForshagaAkademin - kul tidsfördriv och billigt
*Jag kommer få läsa in Spanska steg 4, Engelska C och försöka klara en prövning på italienska steg 2 via Komvux för att försöka nå mina meritpoäng
*Efter detta måste jag läsa in Naturvetenskapligtbasår via universitetet
*Sen kan jag försöka söka in till veterinärhögskolan om jag är 1/3 av de i grupp två ( De som kompleterat sina betyg) med bäst betyg så jag tar mig till grupp 1, om jag lyckas är jag med och slåss om platserna...

Min framtid är för fan nergrävd i studier, jag kommer inte hinna få någon familj inget liv, inga pengar att resa för och min dröm känns som om den sakta flyter bort mot horisonten....Får ta tag i mig själv och simma ikapp den jäveln!

Synd att man inte var såhäär begåvad så man slapp plugga sig till ett yrke hela livet...

1 kommentar:

Amanda sa...

Hua du har en hel del att plugga du! Det kan nog vara smart som du säger att verkligen tänka igenom ifall det är din dröm eller bara en besatthet :P Fast jag skulle nog tro att det du känner är äka, annars skulle du nog gett upp för länge sen! Så kör hårt så klarar du det säkert! :D