söndag 7 september 2008

Long time no see!

Bunny (L)Jag har aldrig påstått att jag är någon vidare bloggare även om det ju hade varit en trevlig egenskap. Denna gången har jag dock en ganska så bra ursäkt till att jag inte uppdaterat er :)

APU..
Första veckan innefattade hundpassning åt 9italienska jakthundar, en munster och en pointer.. Det kan lätt förklaras som en vecka med mycket promenerande oavsett väder! Men samtidigt mkt lärorikt att se hur hundar "ska hållas" i andra länder och trust me, not very good.
Torsdagkväll var det dags för tåg ner till gbg för att hjälpa till festen!!
Efter att ha haft typ bästa kvällen på hela sommaren hemma med inflyttningsfest, bröllop och cykeltur med Linda så var det dags för mig att packa ihop mina sista saker för att återigen flyga ut ur boet..
Och tåget gick återigen upp mot Östersund. Kl.6.30 på morgonen var jag äntligen där och NicolasLegolas hämtade mig för att köra ytterligare 18 mil upp till fjälls.. 14 timmar senare och Bella befann sig i Kolåsen för att utföra sin andra vecka av praktik..

Det var allt mellan himmel och helvete... Att bli "sexuellt antastad" av italienska 60åringar står kanske inte högst upp på min önske lista. Medans att få umgås med de trevliga och allmänt få använda mig av språket var helt underbart! Så ja jag tolkade och guidade italienska jägare på jakt efter fågel i sveriges norra skogar och fjälltoppar.
Kontakter är alltid kul och om inget händer drar jag nästa praktik till Sandro i italien och jobbar på veterinärklinik i 3-4veckor :)


Efter fjällen bar det raka vägen ner till Forshaga där jag befinner mig i skrivandets stund. Har klarat av första veckan i skolan och insett hur lite jag vill vara kvar.. Trots att det är helt SJUKT härligt att få leva med Jop varje dag så är det inte samma ställe längre! inget Ghetto utan våra beloved sport 3.or och det är så sant så det finna inte... kan inte på något sätt förklara hur fel allt är, kan inte vänta tills helgen vecka 38 då ni kommer !!! och Bunny älsklings vännen! " om vi ska- och vad gör det då???!" Saknar min Johan,Bunny,degen,monstret så jag kan dö, min lilla gym buddie! lätt en bild på han i dagens(nattens) blogg.

Ja idag och jag och Jop blivit hämtade av pappa i Torsby där jag vart oh skrivit fodervärdsavtal för Calli... så ja nu är han kvar där... :'( men bra att han mår bra iaf..
Papi kom iaf med all min packning och DATORN!!!! där har ni problemet löst, har inte haft dator och därmed heller inget internet.. :P

Lillponken och Tim var förbi och våldgästade mig och Jopidopen lite ikv och var trevligt att få se att det fortfarande finns liv i lilla Forshaga..


Nej imon blir det gym eller löpning nått måste göras för att jag ska kunna knalla iväg på bal om mindre än en månad... tjena.. jag på bal? haha det klingar inte fint kan jag lova! :P får se det som en erfarenhet och en chans för ( som jop skulle uttrycka sig - skateungen" ) att lära sig vara lite kvinnlig :P

Puss och Godnatt <3

"you are sure home early"

Inga kommentarer: