torsdag 7 april 2011

Ett fett skämt!


Nåot som har stört mig senaste 2 veckorna och som jag inte haft tid eller brytt mg om att ta upp är HM!
Men igår på min och Idag goa powerwalk runt i Floda så kunde jag inte låta bli att lacka totalt på nya tidningen och även nätsidan för HM
Jag hittade en nice bikini tänkte den beställer jag.. eller ska jag prova den först?
Börjar kolla och mäta, jippie jag har jäst och min nya rumpstorlek skulle denna gång precis bli en 42, jo men det borde vara smartare att köpa det än några som sitter som korvskinn.
Kollade katalogen och såg då att det skulle innebära att jag behöver köpa den största storleken som finns, inte för att resten är slutsålda utan för att den inte görs i större storlek.. 
jaha det kanske bara är den? 
nej det är det inte!! Alla kläder på "vanliga delen" av katalogen hade samma nya förnedrande system!
Det betyder att 40/42 som är storlek Medium nu är störta storleken som kläder görs i... ni som är större och jag om jag lägger på mig 4 cm får börja shoppa loss på B&B (big and bautiful) avdelningen... 
Självförtroende boost! 
Jobbigt om man har 42 i överdel och 44 i trosa, sorry vi har inget till dig, du får gå någon annan stans där det också tillverkar kläder till normalt kurviga människor tack och hej
bränn katalogen!


1 kommentar:

Ida Bernhardsson sa...

HELT JÄVLA MOGNO! Sen heter jag IDA, inte IDAG. HAHAHA!