söndag 8 februari 2009

Förlåt syster!


Bus (L) jop


Sorry readers :P

Hej och hopp nu e jag tillbaka efter fina klagomål från min lilla underbara syster ^^,

Har inte haft tid ork eller vilja att skriva blogg då livet senaste tiden kännts förjävligt rent ut sagt.. allt har bara varit fel och jag har varit allmänt mentalt instabil vilket främst Sina fått lida av i form av tårar allt för ofta..

Men i fredags fick jag inlämnat 2 uppgifter ur havet, mamma kom hem från Thailand och ett litet lugn föll över mig, jag hade ett långt samtal med Ulla som gjorde mig riktigt glad, en i övrigt mysig dag med mina fina Jopidopen och sen på kvällen for jag till mitt hjärta! <3>

Lördagen var mysig "hemma" i stockfallet hos familjen Sedighi, älskar att kunna få lite "mamma känsla" någon som tar hand om en lite, lagar helt underbar mat och är allmänt trygg att befinna sig runt när inte min riktiga egna stjärna till mor är runt mig...

Hade ett långt samtal i telefon med mamma som både kändes bra men också gjorde mig lite arg.. varför kan jag aldrig bara vara nöjd med det jag gör, och det hon säger är så klokt och sannt, men jag tar inte in det på det vi´s jag vill! Allt fastnar men långt bak där det inte omvandlas till handlingar..

Idag efter en skön löptur med Fia och solning med min Jop kom jag helt plötsligt på andra tankar där jag låg i solariet..
Varför ska jag klaga, stressa upp mig själv och få mig själv att må så fruktansvärt dåligt när jag har sån tur!!!??
Jag har allt jag behöver och lite till...
*Underbar Familj
*Bästa vännerna ever (har noga plockat ut de bästa)
*Finaste Pojkvännen
*Träningen
*Bra betyg ( måste bara inse det och bli glad)

Andra, vilket även e dem närmast runt mig har det svårt, inte jag, även om det ofta känns så.. jag måste vända på mina tankar...
Jag är glad att jag fick parkeringen längst bort, för det betyder att jag har bil och kan gå.
Jag är glad när väckarklockan ringer, för det betyder att jag lever.
detta är ett underbart sätt att tänka och jag ska göra mitt bästa!

Fick in en till labbrapport innan jag gick till sängs och ska se om jag hinner lite mer Kemi, för en gångs skull ute i god tid till provet som jag har jätte svårt för!!!! ( Men det betyder att jag har chans att lära mig någonting nytt och utvecklas) ;)

God natt allihopa!
Saknar min familj ( hälsa alla om du läser Nina <3>
Önskar min underbara Sina låg vid min sida
Och jag har haft den underbaraste kvällen med min Jop idag (L) (se bild ;) hihi)

Inga kommentarer: